onsdag 3 januari 2024

En kall dag

 Huaa, idag har vi haft nästan -20 grader. Det är otroligt vackert och kallt.

Hela vårt gäng har för tredje gången covid. Förra gången hade vi i mitten av december 2022 så det var som tur ett tag sedan. Det konstiga är att vi har alldeles olika symptomer.

Mannen har tungt att andas och ont i nacken, Smulan har haft huvudvärk och hög feber, jag är flunssig (trodde först att jag hade snuva) och Lillebror hostar och fick öroninfektion. Bra går det trots allt, vi tar det lugnt och har jullov som tur.

Idag vinkade vi åt brorsan och hans familj, de reser hem till annat land. Så vi saknar dem redan!

Lilla gullegumman, den minsta kusinen gav alla en bamsekram före hon gick på dagsvila. Vi ses snart igen <3

Trots snoriga näsan så jag har orkat fixa en del. 

Yllemattorna har kastats ut i snön och frysen har jag avfrostat. Det är bra att göra dessa saker när det är så kallt.

Sen har jag börjat snegla på frön till sådden 2024. Eller inte bara sneglat, jag har klickat lite i köpvagnen också :) Vad härligt att börja planera sånt! Våren ligger där nånstans under snön och slumrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar