söndag 25 februari 2024

Valp!

 Inte kom vi iväg på vår resa till Sverige. Det var feber, magknip och spysjuka som härjade hos oss.

För att hitta på något kul att göra (när vi var äntligen friska) så hälsade vi på hos en kennel. Både jag och Smulan har haft en längre tid en släng av hund-feber och jag ville se hurdan hund rasen Coton de Tulear är. Sen gick det snabbt, de hade en ledig valp och vips flyttade den hem hos oss.

Låt mig presentera; Teddy!

Han var den lugnaste valpen och klättrade genast upp i famnen. En sällskapshund var vi ute efter och en sällskapshund hittades.

Första natten gick fint! Han meddelande inte oss att han skulle sakna sin flock och han sov från 21-07. En gång bajsade han och kissade på underlaget ämnat för detta. 

Katten Diana har varit väldigt nyfiken på denna filur.

En meters avstånd är lämpligt tycker hon. När valpen sover går hon lite sakta fram och luktar på honom. Det gör jag också, han doftar underbart på huvudet.

Varför nu undrade många. Största orsaken är att jag har en hjälpreda som är tillräckligt stor, nämligen Smulan. Hon fyller snart 10 år och är jätte duktig och ivrig på att sköta om djuren. Är man fler som tar hand om husdjuren går det lättare. Lillebror är också ivrig och har lovat att hjälpa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar