torsdag 4 april 2024

Skåp från 1950-talet

 Vi har full renovering på gångs på stugan och vi kom överens med Mannen att vi inte skall köpa något nytt till stugan. 

Efter att vi måste ta bort de platsbyggda skåpen så har jag snurrat runt på Tori.fi och kollat på skåp. Då hittade jag en "Emännänkaappi" från 50-talet i originalskick. Den kostade 95 euro och jag sparade den i mina favoriter och funderade på saken. Efter ett tag gav Mannen grönt ljus och då hade försäljarna hunnit sänka priset till 60 euro, perfekt! Det lönade sig att vänta en stund i detta fall.

På påsken hämtade vi hem skåpet.


Skåpet är helt och hållet av trä och väger rätt så mycket! Och jag tycker att det är ett så bedårande skåp! Så glad jag blir när jag ser på på det!


Små och stora lådor samt ett utdragbart tilläggsbord.

Jag tycker att det är i väldigt bra skick för att vara så gammalt. Lite har målfärgen slitits på en del ställen, men så får det vara. Jag har inga tankar på att måla skåpet. Har det klarat sig i 70 år med originalfärg så får den gärna fortsätta att göra det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar