söndag 14 april 2024

Valpskola

 Tiden går fort och igår började Teddy skolan. Hah, men inte i vanlig skola naturligtvis, utan i valpskola.

Där var tre stycken andra valpar och det gick överraskande bra. Teddy hälsade vänligt på alla och orkade vara på sin plats hela tiden (ca 1 timme). Man skulle ge en belöning som hunden inte normalt får hemma så igår klämde han i sig enorma mängder knackkorv och var hur nöjd som helst. Han är ett litet matvrak så mat är definitivt hans favorit belöning.

Han gillar dessutom att bada och det får han göra ganska ofta då det varit så lortigt väder.

Han har kattens leksaksbollar med i badet. 

Barnens bebisgrejer har nu hunden tagit över, åtminstone badkaret och bebisnagelsaxen.

Saxen är bra när man klipper pälsen runt ögonen.

Han var helt utmattad på kvällen och somnade i tamburen, när vi släckt alla lampor hörde jag hur han tassade till sin säng.

Tungt med skola och massor med uteluft.

Veckoslutet började vi med att hälsa på några grannar längre bort. De flyttade in ett år sedan och rör sig i samma hobbykretsar. Det var lite spännande att prata engelska hela kvällen, men bara man kom igång så gick det bra.  Vi skall definitivt bjuda dem hem till oss närmare sommaren. 

Lillebror pysslade utomhus för sig själv när jag var med hunden på vift. När jag kom hem berättade han glatt att han har hjälpt till med med trädgårdsarbete. Jaha, tack sa jag, vad har du grejat? Lillebror: Jag har grävt upp råddigåggor och tvättat dem! Jag: Jaha...vad är "råddigåggor"? Då visar Lillebror mig en hink med tvättade jordärtskockor :) Jag hade tänkt ta upp dem i höst, men inte är det så noga. Han fick beröm istället för att ha varit så duktig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar