onsdag 10 april 2024

Tröja åt hund

 Huua, vad deprimerande det var när det snöade i några dagar! Man hann glädjas över våren och sen vräker det ner snö! Som tur har nästan all snö smultit under denna vecka.

Teddy blev alldeles blöt och kall så han skakade, då bestämde jag mig för att sticka en tröja åt honom.

Jag har ingen aning om hur man stickar en tröja åt en hund så jag bara provade mig fram.



Den första versionen blev för kort! Hela magen syntes på hunden.

Då hade jag slut på det bruna garnet så jag fick fortsätta med ett rostfärgat garn.


Hunden var hur nöjd som helst. Men han kommer ju att växa en hel del till så nästa vinter kommer den att vara alldeles för tight.

Som tur har vi trevligare vårväder igen :)


De första krokusarna blommar nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar