tisdag 29 maj 2012

Åland

Cyklade idag en timme efter jobbet och då tänkte jag igen att man borde cykla oftare. Det är ju så kul och dessutom hinner man se den vackra hemorten bättre. 

Jag hade min första införtjänade sommarsemester 2006 och då gjorde vi med mannen en cykelresa till Åland. Det var super skoj! Cyklade ca 60-70 km om dagen i lugn takt och besökte fina ställen.


Cykelvägarna är i bra skick och bilisterna var artiga.


Vi hade med egen mat så vi kunde äta där vi tyckte att omgivningen var vackrast.


Bodde i små söta stugor :)


Kanske man i år skulle cykla runt på Åland igen. Eller kanske Sverige skulle vara kul.
Nu börjar sommarsemester-planeringen!

2 kommentarer:

  1. ojojojojjj...NU slog Ålandlängtan till! Har tillbringat mina barn-och ungdomssomrar på Åland och cyklat på dessa underbara röda vägar kors och tvärs. Men som en vink på cykelsemester; Gotland, Skåne eller så Norska ostkusten - Porsgrunn är en pärla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag skall definitivt sätta det bakom örat :)

      Radera