söndag 13 maj 2012

Morsdag

Idag firade vi vår kära mor med god mat och vackert väder.

Jag hade lite svårt i år att hitta på en trevlig gåva så jag bestämde mig för att baka någonting jag aldrig gjort tidigare. En prinsesstårta!

Jag tycker inte om småpetigt arbete men det blev ganska bra sist och slutligen.


Egentligen skall man ha lite ljusröda rosor på tårtan, men mina rosor blev så fula så jag skippade dem. Det blev lite bokstäver i stället. 

Jag dammade på lite pudersocker före serveringen.


Jag blev nog överraskad för att kakan smakade faktiskt gott!

Funderade lite på min mamma när jag traskade hemåt, hur mycket olika saker som jag uppskattar! En sak jag kom på är uppfostran, vett och etikett. Det sitter i ryggmärgen på oss alla syskon tror jag, att t.ex. aldrig sätta kniven i munnen, inte snyta sig i servetten och aldrig börja äta före alla fått sin mat.

En annan grej är alla de små djuren som bestämde sig för att bo hos oss. Spindlarna slängdes ut tillbaka och myrorna fick vara i ro. Förutom när de blev alldeles för många och började flyga runt så var det dags för dem att ta en tur i dammsugaren. Aldrig att man skulle ha sprutat gift på dem eller blivit hysterisk :)

Stor kram åt mor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar