fredag 23 augusti 2013

Konstens Natt

Besökte igår Konstens Natt med min väninna Liza. 
Det är lite av en tradition.

Vi brukar gå ut och äta sen är Akademiska bokhandeln ett måste och så brukar vi tassar runt och kolla vad som händer i Helsingfors.

Vi har tidigare år besökt massvis museum, ätit handgjord choklad, tittat på cirkuskonst osv. 

Igår var vi till Akademiska bokhandeln (såklart) och sedan besökte vi en jätte söt liten inredningsbutik som hette Triibu (klicka på länken så får du mera info). Finsk design och återanvändning!

Himla läckra grejer. En av favoriterna var halsband gjorda av godispapper!


Till sist gick vi runt på matmarknaden på järnvägstorget. Jag hittade speltflingor :) Jag älskar gröt kokat på speltflingor och jag har inte hittat av dem i vår butik så nu passade jag på och köpte en påse.

Så bjussade Liza på en glass för att jag hade bara kort och de ville ha kontant för glassen. 

Efter glassen så åkte vi hem för att vi måste ju stiga upp tidigt när det var en normal arbetsdag idag. Lite trött har jag nog varit fastän det inte blev super sent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar