lördag 3 augusti 2013

Trädgården i augusti

Vi åkte efter jobbet till sommarholmen igår. Vi kom så sent att vi hann bara bada bastu före det var dags att gå och sova. Idag njöt vi av det fina vädret (+ 26 grader) och paddlade genast på morgonen en timme runt holmarna. På kvällen kom vi hem igen eftersom Mannen skall tidigt iväg imorgon (klättringsresa). 

När vi kom hem gjorde jag en liten promenad i vår lilla trädgård och kunde konstatera att den ser lite förvildad ut :) Men det hör till! I augusti är trädgården alltid lite vild.

Nu är det också dags att skörda. Jag har redan plockat alla bär från vinbärsbusken och nu har jag fullt upp med att äta krusbär (jag har inte hittat på något annat vettigt att göra med krusbär). 

En gul zucchini skall jag snart ta in.


Och se på krondillen i bilden nedan! 


Hos oss är det tydligen kvalitet framom kvantitet som gäller. Vi fick en krondill och den är enorm. Fast å andra sidan så sådde jag ingen dill i örtgården så det är ju bara bonus med en dill :)


Augusti är kanske rudbeckians månad. De blommar för fullt nu och alla små flygfän är i hop med de fina blommorna. 


Imorgon har jag som projekt att klippa gräsmattan så att inte grannarna tror att vi har övergett vår trädgård :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar