fredag 16 augusti 2013

Nya gardiner

Jag har köpt för första gången gardiner. Vi har nog alltid haft gardiner, men jag har alltid bara brukat köpa tyg och sedan sy gardiner. Men när jag var och shoppade med brorsan (han skulle ha massor med heminredning och jag var som smakråd) så hamnade dessa nya butikssydda gardinerna hem till oss. 

Vita, raka gardiner...de kostade bara 9 euro styck!


Problemet med dessa sidogardiner är att de är jätte intressanta för katter! Vi har alltid tidigare haft bara kappor så att ingen räcks upp och hänga i dem.

Katten My var nog och drog lite i ena gardinen med slutade tvärt när jag röt till åt henne.

Vad de sysslar med här hemma när jag är på jobb så vet jag inte, men än så länge är gardinerna hela.


Katten My bredvid gardinen.

Dessutom har den ena gardinen en bra funktion då man kan dra den för dörren. Nu kan man ha dörren på vidgavel och inga flugor slinker in då gardinen är i vägen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar