torsdag 24 april 2014

Plantering

Igår hittade min pion hem till mig igen!

Det var nämligen så att jag fick denna pion av Mannens mamma och den hade hon i sin tur fått av sin makes mamma. 

Då när vi flyttade så grävde jag upp pionen och förde den över till mina föräldrar för förvaring och igår hämtade pappa min den tillbaka åt mig.


Nu får vi bara hoppas att den överlevde flytten och blir lika stor, fin och doftade som tidigare.

Fastän jag tänkte att jag väntar ett år före jag börjar gräva i trädgården (bara för att se vad den tidigare ägaren har planterat) så har jag planterat denna pion plus några andra plantor. Förra ägaren hade nämligen tagit med sig några rosor så det fanns tomma platser i trädgården.

Nu har vi också en balkong så jag tänkte försöka i år plantera bl.a. lite chili och tomat på balkongen och se hur de trivs där. Balkongen är mot söder så det borde fungera lite som ett växthus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar