onsdag 9 april 2014

Träning efter förlossning

Vet ni...jag tror att min kondis är nu mycket sämre jämfört med när jag var höggravid!
Jag mådde ju så bra under hela min graviditet och rörde på mig så mycket jag kunde. Sista dagarna före förlossningen var jag ute på långpromenad och storstädade. 

Efter förlossningen kom jag hem 10 kg lättare (gick upp 15 kg under graviditeten). Men kondisen blev nog också var på sjukhuset :)

Jag svettades de två första veckorna helt galet massor och blev super andfådd. Det hade dock en logisk förklaring läste jag senare. Man gör sig av på detta sätt med överlopps vätskan som finns i kroppen. Nu har det som tur börjat lite lätta.

För att bygga upp kondisen igen så har jag några grejer jag försöker med. Jag har inte än var på läkarundersökningen så simma, springa osv. går inte än.

Köpte denna bok under min graviditet:


Olga Rönnberg är fembarnsmamma så jag har på känn att hon vet vad hon talar om ;)

Där finns lätta övningar som jag gjort nu i över en vecka och sen har jag varje dag varit ute och gå med vagnen. Så hoppas att jag snart är i skick igen! Skulle också vara skönt att få på mig mina normala farkkun, jag har så saknat dem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar