torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag

Påsken börjar inte på det bästa möjliga sättet.
Jag hade ont i halsen igår och på kvällen kollade jag temperaturen och jag hade feber.
Usch, äsch! 

Jag som hade sett framemot att gräva ute i trädgården under påsken! Skulle handla lite stenar och gräva fram en örtgård.
Nu får jag ligga inomhus med en bebis under armen.

Som tur hade mommo och moffa ledigt så de var ute på en timmes promenad med bebisen.
Den tiden använde jag effektivt...jag låg i soffan och läste Husis utan att bli avbruten, ringde veterinären och beställde tid åt Mårran för granskning och åt lunch utan att ha en bebis hängande på ena armen.

Nu skall jag ta det lite mera lugnt igen och hoppas på att bebisen sover igenom hela natten och inte bara på dagen ;) Och jag hoppas verkligen att Smulan inte blir smittad!

Med tanke på påsk så har jag inte dekorerat det minsta.

Som tur fick jag lite grenar av pappa och de har slagit ut i blom!


Mannen tyckte så synd om mig när jag är sjuk och tar hand om bebisen att han köpte lite tulpaner åt mig. Sjukledigt kan man inte riktigt ta då man är en mamma ;)


Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar