lördag 12 april 2014

Smulan en månad 13.4

Imorgon är det en månad sedan vi fick Smulan. Tänk vad tiden går fort!
Dessutom känner jag mig helt okej fastän jag inte har sovit över 4 timmar i streck på en månad :)

Idag var vi och hälsa på bebisens farmor och farfar. Vi blev bjudna på lunch, rentunga! Vilken spännande rätt och det var inte alls segt som man kunde tänka sig. Väldigt mört kött efter att ha kokats i över två timmar.

Det var skoj för farmor och farfar att vi var på besök så fick de också spendera flera timmar med sitt barnbarn. De har nämligen varit några veckor i Lappland så de har bara sett henne några gånger under en månads tid.


Vi har lärt känna Smulan bra och varje dag så lär man sig nytt.

Att duscha tycker bebisen om. Jag har henne i famnen och så duschar vi båda samtidigt, hon riktigt njuter av det varma vattnet. Dessutom känns det mycket lättare att göra så än att fixa badvatten.

Om mössan faller ner framför ögonen så blir Smulan genast arg och skriker till. Det är ingen skillnad om hon är vaken eller sover, hon reagerar genast om mössan är framför ögonen.

Och det bästa; hon har nu börjat le! Tidigare gjorde hon det bara om hon hade luft i magen :)


2 kommentarer:

  1. Grattis till smulan på 1 mån dagen. Tiden går nog så himla fort. Det enda jag vet är att det blir bara bättre och bättre, för varje dag som går blir man bara mera kär i sitt eget barn även om man tror att man inte kan älska det mera än man gör. Skulle vara roligt att få träffa smulan nångång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jannike! Ljuvligt att höra och visst skulle det vara kul att träffas!

      Radera