onsdag 25 februari 2015

Mormorsrutor

Jag har ÄNTLIGEN min filt färdig :)
Jag började projektet ett år sedan och nu 365 dagar senare så är jag klar!

Projektet är en filt åt bebisen.


Mormorsrutor med färgerna rött, grönt, grått och vitt.

Det som lite störde mitt projekt var ju bebisen som föddes en månad efter att virkandet började ;) Hon tog mycket mera av min uppmärksamhet än vad jag räknade ut med. 

Det resulterade i att jag har virkade en ruta lite nu och då.


Litet panik moment fick jag igår när jag virkade gröna kanten runt filten. Gröna tråden tog slut 7 cm före jag kom runt hela vägen. Jag skurrade iväg till garnaffären och där var gröna garnet slut. Iiks! Det skulle ha blivit och störa mig enormt med en liten bit okantad med grön färg. Som tur hittade jag en liten bit av rätt garn i min sykorg. Det räckte just och just till att virka runt hela varvet :)


1 kommentar: