måndag 2 februari 2015

Magbåbba

Vi fick i fredags besök av magbåbban. 
Den attackerade först bebisen och sedan följande dag tog den mig. Mannen insjuknade igår. 

Så nu ligger vi hela gänget här hemma och vilar. 
Vi tar lite exempel av katterna som vilar hela dagen.


Mårran visar gott exempel.

Mest synd är det förstås om Smulan och hon är sjukast. Hon som är normalt jätte glad och pratar på är nu lite lessen och behöver vara i famnen. Maten smakar inte alls. Jag har bara fått henne att dricka mjölk och så åt hon lite avokado-tomat-gurka-puré.  Det är första gången någonsin som hon inte ätit sin morgon-, och kvällsgröt!

Ingen bra början på februari inte! 
Som tur känner jag mig i skick idag så jag har fixat mat och städat upp.

Mormor & morfar var snälla och hämtade åt oss igår mjölksyretabletter och Cuplaton (för bebisens sjuka mage). Kanske det skulle snabba till förbättringsprocessen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar