lördag 9 juli 2016

Födelsedag

 
Nu har jag gått och blivit 35 år.
 
Det är konstigt att vara över trettio år, man fattar det knappt. Min man känner nog lika som jag. När jag frågade honom vem som är med i klättringsföreningen så svarade han att "de ganska gamla faktiskt, mellan 35 och 40 år". Så tittade vi en stund på varandra och hickade till att vi hör ju till den kategorin. Men ändå tycker man att de alla andra är så gamla och man själv är ung :)
 
Min födelsedag firade jag tillsammans med familjen redan i tisdags.
 

 
Jag bjöd på en välkomstdrink av melon, mango och lime. Den blev jätte god! Smulan var lycklig över att få dricka samma dryck som vi andra.
 
För tio personer gick det åt en vattenmelon, en halv mango och saften ur en lime.
 
Vi bjöd på sallad och bröd med olika pålägg.
 

 
 
Till efterrätt bakade mamma en jordgubbskaka med vispgrädde.
 
 
Den tröttnar jag aldrig på. Jag har så gott som varje år fått smaska i mig denna härliga kaka.
 
Jag frågade Smulan följande dag vad vi gjorde. Hon svarade glatt att vi firade hennes två-års dag och hon fick presenter :) Hon missade lite att det var jag som hade födis, härligt att hon trivdes och fick uppmärksamhet.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar