onsdag 13 juli 2016

Stetoskop

Tänkte ta och göra igen ett blogginlägg om roliga saker som två-åringen gjort/sagt på sistone.

Lavendeln doftar gott.

* När vi besökte sandlådan så hade någon lämnat ett hopprep i lekparken. Smulan har aldrig sett ett hopprep tidigare så jag tittade nyfiket på vad hon skulle göra med det.
Då tog hon i med händerna i hopprepets båda ändor och satt handtagen i öronen. "Stetoskop" sa hon glatt! Sedan lyssnade hon med stetoskopet att bilens mage lät bra.
Jag skickade åt våra läkaren (min brorsa och hans fru) bilden med barnet och hopprepet.

* Vi satt en dag och kollade ut genom fönstret när vinden blåste hårt, då sa barnet drömskt "träden sjunger". Jaha, sa jag. Vad sjunger de? "Nää, de dansar ju", svarade barnet. Jo, de dansar, upprepade hon. Det tyckte jag att var väldigt vackert sagt.

* Barnet satt i famnen en dag och tittade upp på mig. Mitt i allt ropade hon "mamma, du har ett hår i näsan"!! Kröhm, jahas...harklade jag. "Nej, mamma, du har MÅNGA hår i näsan" och så försökte hon peta mig i näsan. Hih...oj oj, kanske jag borde skaffa en näshårs-trimmer. Eller undvika att folk sitter och tittar upp i min näsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar