lördag 8 april 2017

Tulpaner

Smulan har varit övernatt hos mummi och vaari, vi skall hämta henne snart hem.
Före det har vi passat på och läst tidningar i sängen, städat huset och ätit frukost länge. 

Igår besökte vi på tumis restaurang Bistro O Mat och en så god helhet har jag inte ätit på länge!
Alla rätter var smaskens!

Vårsolen lyser och små blommor har börjat sticka upp.
Det som förvånade mig mest var tulpanerna.

När jag planterar sommarblommor så brukar jag sätta gammalt avfall i bottnet av krukan. Med avfall menar jag gamla löv, grenar osv.
I höstas kippade jag krukan på marken och nu har det börjat sticka upp tulpaner ur bottnet.


Jag hade tydligen slängt ner några tulpanlökar också. Rolig överraskning. 
Jag har ingen aning om hurdana tulpaner det kommer att bli.
Knappast kommer jag att se det heller för att här ränner så mycket harar omkring att de hinner nog mumsa i sig dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar