lördag 20 maj 2017

Äntligen över 20 grader!

Snö, kallt, regn och så PANG blev det varmt igår.
Alla ortsbor blev lite stolliga av värmen och bänkade sig utomhus. Vi ville inte vara sämre så vi åt middag igår ute på gräsplanet bredvid lekparken.

Smulan är överlycklig av att kunna ha shorts och t-shirt. Ytterkläderna har jag slängt i tvättmaskinen och fått dem äntligen rena. 

Av det vackra vädret har jag säkert fått en boost för att jag tvättade alla våra fönster i morse. Det kändes inte ens jobbigt!


Lunchen åt vi utomhus tillsammans med katterna. Katterna höll sig dock till att äta gräs (för att få hårbollar bort).

Det doftar dessutom underbart i naturen.


Hos oss doftar det starkt till hyacint på terrassen. Jag är kanske den enda som har hyacinter denna årstid, men de är tåliga och doftar ljuvligt! Jag har dessutom en ganska läcker gul färg på en av hyacinterna.


Trevligt veckoslut allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar