lördag 27 maj 2017

Skötbord fixat av ett ikea bord

Jag sålde bort Smulans skötbord efter att det inte behövdes mera. 
Det var så stort och i vägen hela tiden.

I nedre våningen kommer vi att ha ett "skötbord" åt lillebror på tvättmaskinen. Där ställer jag bara ett liggunderlag. Jag grubblade länge över hur vi skall göra med övre våningen, hur skall vi byta blöjor och kläder där? Sängen är för låg och i badrummet finns inga ytor för liggunderlag. 

Då slog det mig! Jag använder vårt gamla IKEA bord som fungerat som avställningsyta på balkong och terrass. Den har perfekt höjd och lätt att skurra runt då den har hjul. 

Jag målade den fem år sedan, här är bilder (klick). Men eftersom den varit utomhus så kände jag att den behövde ett nytt lager med målfärg.


Det blev Vintage färgen "French beige". Jag gillar! 

Jag tänkte sätta ett liggunderlag på ytan och skruva fast några krokar för handdukar på sidan av vagnen.


Kläder, trasor och blöjor osv. passar bra på hyllorna.

En grej mindre att fundera på och jag blev riktigt nöjd över lösningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar