tisdag 20 juni 2017

Sista arbetsdagen

Nu är jag ledig, inget (kontors)jobb för min del på en lång tid.
Igår var min sista arbetsdag före ledigheten. Åt kollegerna hade jag fixat kladdkakemuffins, jordgubbar och croissanter till frukost. Vi hade en trevlig frukost tillsammans och resten av dagen gick i ett huj när jag träffade kunder och försökte städa bort mina papper på samma gång. Men jag känner att jag fick allt fixat som skulle fixas, kom ihåg t.om. att returnera alla nycklar och ta hem skor osv.

Smulans semester började också idag. Igår kom hon ihåg sina tre fina dagisfröknar med hemgjorda sirapskakor (Smulan har satt sitt handavtryck på alla kexen). I kexpåsen fäste vi målade "tack, och glad sommar" kort. 


Vi bakade kakor och muffins hela förra veckoslutet.

Efter sista arbetsdagen träffade jag Mannen i storstaden och åt middag. På kvällen var vi till Sandudd stranden och lyssnade på musik (Rock the Beach). Vi var verkligen inte ensamma där, men vi hade himla tur med platserna. Vi råkade komma just framför stagen före de förbjöd ytterligare människor att ta sig till det området. Det var verkligen en fin avslutning på dagen för att där uppträdde mina två favoritbänd, Biffy Clyro och Foo Fighters. 

Nu kan ni säkert tänka er att jag är super duper trött! Vi var hemma ca kl.01.00 på natten och på morgonen steg jag upp kl.07 (hade rådgivning). Lillen i magen var nog säkert lite trött av allt bullrande igår (han var för det mesta vaken) så han sov riktigt bra på natten i min mage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar