fredag 2 juni 2017

Rådgivning och kattuppdatering

Mannen var igår med katten My till veterinären.
Hon har någonting i ryggen nära svansen. Möjligen åldersrelaterat som brosk eller förslitning. Det har gjort ont att bajsa så hon hade tarmen full med bajs. Därav hade hon ont i magen också.
Det skrevs ut åt henne smärtmedicin och olja till lederna (tas oralt). 



Jag har lite oklart hur vi skall fortskrida, de gav inga klara råd idag när Mannen hade ringtid. I första hand måste vi nu ge rätt sorts mat, sådan mat som är åt äldre katter och sen hämtade jag paraffinolja från apoteket. Oljan borde göra magen mjukare. 
Hoppas det fungerar. Vi skall boka ny tid om några månader för att följa upp.

Jag var till rådgivningen igår och nästan allt var okej, Jag måste försöka få högre hemoglobin. Det är ju lite frustrerande när det hålls på samma nivå fastän jag äter järn varje dag (nu 110). Eftersom jag har så stressigt på jobbet och det inverkar en del på nattsömnen så tyckte de på rådgivningen att jag borde bli tre dagar sjukledig för att vila upp mig. Jag tackade nej. Men får jag hårdare sammandragningar efter jobbet och känner mig dålig så borde jag säkert ge upp och ta lite ledigt. 

Så himla skönt med veckoslut!

2 kommentarer: