fredag 25 augusti 2017

Torsk och Tivoli

Jag som hann redan glädjas över att amningen funkkar bra redan från början. Nu har vi ett litet bakslag som hoppeligen går snabbt över. Vid två veckor började bekymren att Lillebror inte kände sig nöjd efter amningen tills det blev bara gallskrik när jag skulle amma. En orsak till detta är säkert att han har fått muntorsk, en sorts svampinfektion på tungan. 
Jag trodde att det vita på tungan var mjölk, men de rättade till det på rådgivningen i onsdags och berättade vad det är frågan om.

Nu penslar jag hans mun med citronsaft och baddar nappen i Vischyvatten. Tråkigt nog så är amningen inte helt i skick så jag måste pumpa mjölk och ge flaska (det lyckas bättre). Så himla frustrerande! 

Annars var allt bra på rådgivningen och vid fyra veckor väger han 4439g och är 55,7 cm lång.

Skojiga saker har vi också gjort denna vecka. 
Igår besökte vi tivoli med våra kompisar.

Smulan var överlycklig och åkte i 9 apparater. Favoriterna var hästkarusellen och helikoptern som flög högt. 

Före vi åkte hem var hon och meta ankor.


Vinsten var en liten mjukisapa.

Lillebror var exemplarisk och sov igenom hela tivolibesöket. 
En prima kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar