måndag 28 augusti 2017

Veckoslutet

Veckoslutet var väldigt lyckat, förutom att vi gjorde käpphästar så var vi på dagsutfärd till vackra Hvitträsk (klick).


Smulan rusar mot museet. 

Jag har inte tidigare varit med Smulan på "vuxnas" museum, men det gick jätte bra. Jag skulle gärna ha gått en guidad tur, men jag vågade inte delta i den med en treåring och en fyraveckors bebis.

Museet var vackert, nästan sagolikt! Inte alls typiskt finsk skulle jag säga.

Det fanns massor med fina rum som var inspirerande och spännande för barnet.

I bilden nedan ser ni barnens lekrum från början av 1900-talet.


T.om. taket var målat med mönster. Ganska trevlig kontrast mot allt det vita man ser nuförtiden.

I söndags kom brorsan med familj på besök. Vi gick till torget och smakade på flera olika rätter. Det var Popup restauranger på Kyrkslätt torg.
Min absoluta favorit var den japanska maten. Vi smakade också på indisk och malesisk mat. Vi var så proppmätta efter allt detta så vi tog med oss efterrätt hem och kokade kaffet hos oss. 

Alla tre barnen var nöjda och de två minsta somnade på vägen hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar