tisdag 5 september 2017

Flyga drake

Det är konstigt hur man kommer ihåg vissa små detaljer ur sin barndom. 
Saker som kanske inte låter så stora, men var otroligt viktiga för ett barn och stannar kvar som ett fint minne.

När jag var liten fick jag en blå drake med en fjäril på av min farmor och farfar. 
Den var underbar och jag sprang med den omkring på vår närmaste åker för att se den flyga. 
Jag tänker alltid på min farfar när jag flyger drake.

Eftersom den var så viktig för mig så ville jag dela med mig känslan och köpte en drake åt Smulan.
Ååh, vad hon har väntat på att få se den flyga och igår var det den perfekta dagen.
Soligt och väldigt blåsigt.


Hon förstod genast hur man skulle göra och den flög fint!


Draken flög högt.

Efteråt var Smulan ganska trött efter allt springande och middagen smakade extra gott efter flygturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar