fredag 1 september 2017

Renoveringen har startat hos oss

Renoveringen av sockeln har kört igång  hos oss.
De började med grannarna i maj och har jobbat igenom alla grannar och kommit nu till vår husslinga. Vi har fått njuta av terrassen och gården hela sommaren så att de kom till oss sist passar utmärkt nu när det är så höstigt ute. 


Buskarna är borttagna och terrassen har lyfts bort. Det enda önskemålet jag har är att mina två härliga äppelträd överlever grävandet. På baksidan (bilden ovan) fixar de sockeln (isolering, grus osv), gräver upp alla växter och sår ny gräsmatta. En ny terrass kommer att byggas och istället för den gamla "ogräshäcken" kommer det att planteras tujor.

Igår grävde de upp framsidan av huset (bilden nedan).


Jag stod och skrapade mig en stund i huvudet igår då de hade grävt upp gården, men inte installerat en tillfällig bro till dörren :)
De hjälpte mig snabbt när de såg mig komma med vagnen mot dörren.

På framsidan av huset planterar de nytt gräs och förnyar stenarna till vår ingång. 

Om en månad torde allt vara fixat. Ni kan tänka er att det kliar i mina (gröna) fingrar då jag får planera hela gårdens utseende på nytt så att den passar våra behov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar