onsdag 11 oktober 2017

Symbioosi

Jag lovade återkomma och visa upp en tavla Lillebror fick på sin dopdag.

Hanna Lamnaouer har målat den och tavlan heter "Symbioosi".


Ser ni tre människor på bilden?

Att köpa tavlor som gåva är väl lite av en risk för att de är framme hela tiden och man vill ju inte påverka någons inredning för starkt. Men jag gillar tavlan och den skall vi såklart hänga upp!

Jag har funderat och skrattat (!) åt dopet i några dagar nu. Mina favorit moment inkluderar Smulan. Hon skulle torka Lillebrors huvud torrt efter "vattnandet". När det gällde så fick hon väldens största kisibrott och måste rusa till pottan. Då sa prästen att nu tar vi en liten paus och så väntade vi på att hon blev färdig. Fint torkade hon huvudet på brorsan när hon var klar med sina bestyr. 

Smulan slängde sig på golvet och viftade med benen upp mot taket i början av dopet. Då berättade prästen hur duktig storasyster Smulan är och hur tungt det kan vara ibland. Då är det skönt att lägga ner sig och vila en stund :D

Smulan undrade igår om prästen bor i kyrkan. Nä, svarade jag. Hon bor i ett vanligt hem, hon bara jobbar i kyrkan. Då frågade Smulan om vi kunde fara och hälsa på henne, hem till hennes vanliga hem. Bara Smulan, jag och Lillebror, pappa skulle vi lämna hemma så att vi får prata svenska i lugn och ro. Jag fick en liten skratt-attack av detta :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar