söndag 7 februari 2021

Söndagsuppdatering

 Veckoslutet har känts extra långt denna gång (på ett bra sätt). Vilket är ganska sällsynt.

Det var säkert för att jag, Smulan och katten Diana var övernatt hos mina föräldrar. Barnen har varit där övernatt hur många gånger som helst, men jag har inte sovit hos dem på en evighet. Vi var för att mjuklanda med Diana. Så att hon skulle hinna bekanta sig med stället före hon blir och skötas där i 4 dagar. Diana undersökte alla skrymslen och vrån, hon hann knappt ens äta på hela kvällen. På natten sov hon med mig och Smulan lugnt och fint.

Både idag och igår var jag ute och gå med kompisar i flera timmar. Så skönt och korona säkert! Lite terapi och uppdatering samtidigt. 

Mannen håller på och bygger i vårt förråd och behöver halva förrådets utrymme till sitt projekt. Så han har kavlat upp ärmarna och städat i några dagar. Super bra tänkte jag! Jag älskar ordning och nu fick jag en helt egen hylla för bara mina grejer. Mina grejer består mest av trädgårdsprylar, krukor, stödkäppar, verktyg osv så nu har jag allt på ett ställe. Jag behöver inte gräva efter dem bland Mannens prylar (som ligger huller om buller utan ordning). Sen blir det så tokigt att när Mannen inte hittar sina grejer så lånar han mina (t.ex. hammare och måttband) och slarvar bort dem också! ARGH! :D

Mycket har jag donerat bort och det har farit i ett nafs (närmast Mannens grejer) :D

Annat som hänt denna vecka är att jag har ätit varje dag runebergstårta. Det blev ett nytt rekord för mig. 

Jag och min goda vän, som gick bort i december bakade dessa läckerheter tillsammans i flera års tid.

Så jag har som ett minne ätit en varje dag i en veckas tid <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar