fredag 5 mars 2021

Mars mars

 Det är redan femte mars och jag har inte gjort en endaste en uppdatering denna månad.

Dagarna och veckorna rusar framåt och jag tror inte att vi gjort något väldigt speciellt denna vecka. Mest håller vi till hemma eller i förrådet. 

I förrådet har Mannen byggt en klättringsvägg så vill man klättra längs med väggarna hemma så styr man nosen dit :D 

Jag skall ladda upp en bild på vårt förråd när jag kommer ihåg att fota där. Det var ganska bra att han byggde väggen för att då måste vi storstäda förrådet och blev av med onödigt skröfs. Mest av Mannens gamla grejs. 

Smulan är så duktig och övar sig att skriva, helt på egen hand. Jag har tänkt att jag lär inte henne att skriva och läsa före hon börjar skolan, för då kan det ju bli urtråkigt om man ren kan det som andra övar. Men de övar väldigt mycket på bokstäver och ord redan i förskolan så hon snappar upp det där. Kanske det är meningen att man nuförtiden kan redan en hel del före man börjar skolan? 

Igår hittade jag en post-it lapp på min dator där hon skrivit "mama" och ritat ett hjärta. 

Nu blir jag ju glad av sådana små meddelanden <3

Katten Diana är redan 6 månader och har vuxit. Hon börjar likna mer och mer en liten nallebjörn.

Kolla tassarna!

På bilden nedan brottas hon med sin mjukis, hunden "Halti".


Det är egentligen Smulans mjukis, men Diana tog den till sin när hon flyttade in och Smulan gav efter. Katten bär runt på sin lilla hund, brottas med den och gosar. 

Jag har redan fått lite sy ihop den då vaddet slinker ut ur huvud och rygg. 

Trevlig fredag allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar