måndag 22 mars 2021

Mylla och sådd

 På veckoslutet fick blommorna lite omvårdnad.

Mina st.Paulior hade vuxit sig så täta så att jag bestämde mig för att dela upp flera av dem. Ny mylla och nya krukor (nu har jag 9 st. Paulior :D ). Pelargonen Ingrids sticklingar har jag också planterat om.

Jag sådde påskgräs och planterade tre olika sorters tomater. Flitiga lisorna "cha cha" sådde jag redan en tid sedan, men det finns en katt som är lite svag för dem och kan inte låta bli att sticka ner tassarna i sådden. Så vi får se om det blir några flitiga lisor. 

Den stora monsteran fick flytta ner (den har bott uppe på kakelugnen och sträckt sig långa vägar). 

Jag gjorde en "frisyr åt den". Jag samlade ihop alla långa grenar och knycklade ihop dem. Inte så snyggt, men nu ryms den bättre inomhus.

Diana är fascinerad av växten.


Det är väldigt svårt att låta bli att peta på den också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar