tisdag 9 mars 2021

Minnestavla

 Jag satt och ritade med Smulan några dagar sedan och ritade för första gången på länge (säkert 2 år sen senast) en bild bara åt mig. Normalt ritar jag färgläggningsbilder åt barnen.

En minnestavla åt en av mina bästa vänner Lisa.

Jag processerar fortfarande det facto att hon inte finns här mera. Jag har ett glatt ansikte i min telefon som aldrig mera kommer att svara när jag ringer eller skickar meddelanden. Fortfarande kan jag se något roligt som jag tänker att det skall jag berätta om åt Lisa.

I denna bild nedan finns detaljer om Lisa, allt som jag ritat på denna bild har en historia.


 Det skulle bli tråkig läsning för er om jag listade upp allt, men några kan jag bjuda på.

Klovnen på hyllan representerar Borgbacken. Lisa bjöd mig och Smulan till Borgbacken varje år och Smulan älskade det! Att få åka i alla maskiner och få sin gudmors fulla uppmärksamhet.

Vantarna i fönstret var från den gången vi gick i Helsingfors och jag tänkte att vi hinner springa över vägen före det blir rött. Jag tog tag i Lisas hand och sprang iväg med....hennes vante. Hon stod kvar på andra sidan av vägen och skrattade så hon nästan kissade på sig. 

Älgtavlan representerar den nattliga resan till vår sommarstugan. Vi kom från krogen i mörkret och skulle gå över ängen till vår holme. Då hörde vi en ÄLG som krafsade i marken och lät halvsur. Huj vad vi blev skrämda! Vi sprang i panik till holmen och Lisa klämde min arm så jag fick ett blåmärke :) Pappa såg älgen på morgonen plumsa vid stranden hos grannen.

Vi hann vara goda vänner i 20 år så det finns massvis med fina och roliga minnen <3

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart vackert sätt att minnas - och göra minnen - till en vän som inte längre är. Blir helt rörd!

    SvaraRadera