söndag 6 mars 2022

Ett veckoslut med barnen

 Detta veckoslut har Mannen varit på klättringsresa till Sverige. 

Han har varit så nervös över kriget så jag tänkte att det gör gott att han kommer bort från vardagslunket en stund. 

Jag märker tydligt hur barnen har blivit större när jag är ensam hemma med dem. Jag behöver inte mera vakta dem som en hök, utan vi kan chilla lite mera. Vi hade en tävling både lördag och söndag för att se vem som kan sova längst (mitt initiativ :) ). Smulan vann, hon sover alltid längst av oss alla. Lillebror förlorar tävlingen, men vi fixade det så att han kom och mysa med mig en stund och sen tassade han över till vardagsrummet och kollade på tv tills Smulan vaknade. Jag passade på och blev kvar i sängen och läste på en bok. Super skönt!

I lördags träffade vi mina tjejkompisar och deras barn på Hjortlandet i pulkabacken.


Lillebror åkte flera gånger i backen, men där fanns mycket annat att prova på, som t.ex. hoppslott (flera stycken). Barnen gjorde hinderbana, hoppade runt och snurrade i stora donitser. 


Lillebror tog en åktur. 

Efter mellanmålet åkte vi hem igen. Jag tänkte att vi skulle vara helt slut efter 1,5 timme, men det var vi inte alls. Barnen hade fint med energi och fortsatte leka hemma.

Vi har haft så fantastiskt vackert väder hela veckan så det har varit kul att vistas ute. 


På bilden är högen där snön samlats under vintern. Den är hög!

Efter lunchen kom Mannen hem igen och det blev ett glatt återseende. 

Han överröste oss med godsaker från båten och tyckte nog att det var skönt att vara hemma igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar