onsdag 23 mars 2022

Första klassistens granskning

 Vi startade morgonen idag med att besöka Smulans skola. 

Första klassisterna skall genomgå hos skolhälsosystern en läkargranskning och föräldrarna skall vara med på den undersökningen. Motsvarade ett rådgivningsbesök, men där läkaren pratade för det mesta med eleven och inte med föräldern. 

Allt var bra och nästa besök då hon är på tvåan får hon klara av själv, då får föräldrarna inte vara med.

Jag tycker att hon är så liten, men samtidigt så stor. Underlig konflikt i mina tankar :)

Smulan har intresserat sig för att baka, så att hon själv läser receptet. Jag har kvar mina gamla "Lätt att baka bröd och kaka" häften. De har tydliga instruktioner och bilder så det lyckas fint!

Ni ser Lillebror i bakgrunden...han älskar att diska :) 

Jag hade utvecklingssamtal idag och fick en bra känsla av det. Jag tycker bra om min chef och mina kolleger. Jag skall faktiskt få träffa dem på riktigt om en vecka! Tänk, jag har jobbat två månader och bara sett dem på Teams. Men de känns ändå som "mitt team". 

En bra dag med bra flow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar