söndag 20 mars 2022

Solig söndag

 Det har varit ett riktigt prima veckoslut, soligt och varmt.

Vi har massvis med snö på gården och jag har försökt hjälpa våren på traven och flyttat över snö från norra sidan av huset till södra sidan. Det har varit också en väldigt "is-rik" vinter, det ligger säkert ett islager på 7 cm under snön så jag har gått an och hackat is allt vad jag orkat. 

Ett ställe som är extra härligt för tillfället är vår inglasade balkong. Vad jag gillar den!

Vi åt för första gången igår här. Inga värmelampor behövdes då solen värmde upp stället.

En annan som gillar balkongen är katten.


Hon jagar och äter upp flugorna som irrat sig hit. 

I sommar kommer det att bli väldigt varmt här så då får vi nog öppna dörrar och fönster. 

Mannen började idag tvätta balkongfönsterrutorna. Han vågade inte låta mig göra det då han var rädd över att jag trillar ner från balkongen. Passar mig bra, så jag ides inte korrigera honom att jag nog kan vara försiktigt :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar