måndag 18 april 2022

Annandag påsk

 Denna lediga måndag skall vi njuta av det fina vädret.

Mannen har redan kört iväg för att klättra en hel dag och jag skall försöka lura barnen ut så mycket som möjligt.

Jag har under påsken lekt gumman Tö och försökt bli av med allt snö och is. Jag har gått an med järnspettet på bakgården och slängt runt till soliga ställen stora isblock. 


Vi har öppnat grillsäsongen och ätit ute på balkongen.

Vi har också hunnit till Rehndal och klappat djur.


Smulan tyckte mest om katten och Lillebror om piratskeppet :) 

I söndags var barnen knappt alls snuviga mer så vi åt påsklunch hos mina föräldrar. Där var också min bror med sin familj. Barnen lekte super fint ihop, som vanligt.

Jag gjorde en rekordful påskkaka. Den var så ful att Mannen tyckte att jag skall slänga bort den och göra en ny. Men jag tog den med mig i alla fall och god var den så bra att den inte blev bortslängd. 

Bildbevis på vansinnigt ful kaka nedan.


Nu skall jag tvätta barnens vinterkläder. 

Jag bestämmer att det är vår nu och att det inte blir snöstormar och flera minusgrader mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar