fredag 15 april 2022

Glad påsk!

Vad härligt med fyra dagar ledigt.

I dag på långfredag skulle barnen till farföräldrarna övernatt och vi skulle få kompisar på besök, men det annullerades. Smulan fick snuva och hosta. Äsch! Jag hade så sett framemot det.

Planerna ändrades och jag har varit nästan utomhus hela dagen och pysslat i trädgården.

Trädgårdsbutiken har öppnat igen och jag gick lite bananas.

Köpte både krukor och blommor...hih.

Två vackra krukor, i samma färg som vår smutsiga terrass :)


Jag köpte både violer (eller heter det pensér) och ranukel.

Med med violerna och ranukeln hamnade en sliten murgröna. Kanske den skulle piggna till då den fick lite ny mylla efter den kalla vinter.

En liten sliten hare gömmer sig bakom narcisserna.

På tal om harar (och hjortar) så vi en evinnerligt stor samling harskit på gården. De har verkligen trivts här! Krokusarna och tulpanerna har också smakat gott. Hjortarna (?) har t.om. ätit på mina giftiga växter. Helt mystiskt. Men kanske de skulle hållas borta nu när vi människor är mera ute på gården.


Glad Påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar