söndag 3 april 2022

April april

 Hej hopp så var det april månad!

Snö fortfarande på marken och på natten har temperaturen dykt ner till -8 grader. Jag hade lite hoppats på att all snö skulle ha smält bort, men det lär ta ett tag än. 

Det kliar så i fingrarna på mig att köra igång med trädgårdsjobb!

Denna vecka var jag för andra gången någonsin på kontoret, det var ju spännande! Ingen var sjuk så hela mitt härliga team var på plats. Det var super kul att se dem och det blev inte en så väldigt effektiv arbetsdag. Vi satt mest på möten, lunch och kaffepaus :D Så blir det när man ses sällan. Många hade också sovit dåligt, drömt om att försena sig och haft klädproblem. Saker som man inte behöver oroa sig över när man jobbar hemifrån. 


Diana lyckades överraskade mig några dagar sedan och hämtade en present åt mig. 

Hon hade fångat en fågel (blåmes). Det som ju är så konstigt med det hela är att hon är innekatt och vistas bara ute på vår inglasade balkong! Fågeln hade alltså hittat ett litet hål och tagit sig in på balkongen.

Katten var så himla stolt över att ha fångat inkräktare. 

Det blir att se om vi borde sätta upp lite nät vid takkanten så att det inte händer en gång till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar