söndag 10 april 2022

En söndagsuppdatering

 Barnen är idag en sväng hos farföräldrarna och hälsar på dem. Det var väldigt länge sedan som barnen varit hos mor-, eller farföräldrarna så det är kul omväxling.

Det har varit riktigt ruskigt väder med snö, hagel och lite solsken mellan varven. Jag hade inte tänkt att jag skulle behöva skotta snö ännu april! Men det har jag gjort i några dagar...Nu skulle all snö få smälta bort, tack!

Jag har varit så himla glad över den inglasade balkongen. Där vågar jag nu ha lite vårblommor utan att behöva oroa mig över dem. 

Eller där ljög jag lite, lite orolig är jag nog över dem, men inte pga kyla, utan mera pga katt :)


 Ni som oroar er över kattens välmående på denna bild, oroar er i onödan. Katten tycker att det är kul att delta, hon säger ifrån om hon inte vill vara med. 


Jag har gått lite bananas med vårblommor och köpt lite av varje. På bilden ovan är en persikofärgad hyacint, så ljuvlig!! Doften är otrolig! 

Tulpanerna som sticker upp började jag lite oroa mig över så jag grävde upp dem, satt dem i kruka och förde dem till balkongen. Ifall någon hjort eller hare skulle få för sig att smaka. 

För att det skall bli balans i blogginlägget så laddar jag upp en bild med Lillebror och katten. Katten är med i allt vi gör så inte så konstigt att hon hamnar på alla foton :)

Lillebror är en riktig pusselmästare. För att de inte skall bli för enkelt så häller han ut flera pussel i en hög och gör många samtidigt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar