söndag 23 oktober 2022

Höstlov i Nådendal

 Vi hann under höstlovsveckan med en lite annorlunda aktivitet. 

Någonting tänkte jag att det skulle vara roligt att göra på höstlovet så genast efter min arbetsdag på fredag styrde vi nosarna mot Nådendal, Naantalin kylpylä.

Vi checkade in på kvällen och traskade genast till poolavdelningen.

Nästa dag startade vi dagen med simtur, frukost och sen utforskade vi Nådendal.

Det är en underbart charmig stad, men oj vad det är tyst på hösten! En helt annan värld jämfört med sommaren!

Barnen orkade gå fint!

Resten av lördagen var vi på badhotellet och simmade igen i flera timmar. Mellan poolbesöken spelade vi pingis, innebandy och besökte lekrummet. På kvällen åt vi thailänsk mat. Det var väldigt gott, men oj vad min förrätt var stark. Jag var tårögd och snorade ett tag före chilin i halsen lugnade ner sig. Min man som älskar stark mat tittade längtande efter min mat. 

Före avfärden idag besökte vi såklart poolavdelningen igen. Lillebror och Smulan tyckte båda att det är den bästa dagen någonsin. Vad jag blev glad att det trivdes så super bra!

Vi vuxna hade det också trevlig, men två nätter var alldeles lagom för mig. Jösses vad sängarna var hårda! Armarna domnade bort när man sov och nästa dag var nacken helt knasig (dynorna var också dåliga).  T.om. Smulan tyckte att barnens säng är alldeles för hård. Hon tänkte att hon hellre skulle ha sovit på golvet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar