torsdag 13 oktober 2022

Torsdag igen

 Så har en vecka gått vips igen. 

Det blir inte att sitta vid den egna datorn så mycket när jag har näsan fast i arbetsdatorn på dagarna. 

Jag har haft en orolig känsla i kroppen idag och det har varit lite svårt att skaka bort den. Det som brukar hjälpa och hjälpte faktiskt lite är att lyssna på musik. För mig hjälper ingen lugn Vivaldi, utan det skall vara högt, snabb tempo och skrikigt. Det gör mig lugnare av någon anledning :) 

Sen passade jag på att städa nedre våningen i takt med min skrikiga musik. Då går det undan! Övre våningen städade jag på veckoslutet. Jag tvättade vardagsrumsfönstren och hängde upp höst/vinter gardiner. Blommorna fick en dusch och jag passade på och tvätta överdragen till soffdynorna.

Jag har aldrig tvättat överdragen soffdynorna tidigare och det var nog på tiden (soffan har vi haft i ca 7 år).

Blomman som agerat som gardin på sommaren hänger på tork vid fönstret.

Vi har snyggat till utomhus också. Jag har slängt bort gamla växter och tömt de sista krukorna. Smulan kände sig kreativ och gjorde av mina sopor ett arrangemang. 

En majs, en kapad stam av ett olivträd, ljung, tall och en ensam chili. 

Ni får kopiera arrangemanget om ni vill :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar