lördag 29 oktober 2022

Sista veckan i oktober

 Så var det sista veckan i oktober. Man märker bra att november närmar sig då det blir mörkare mycket tidigare. Mannen har förbjudit mig att sätta upp "säsongbelysning". Han tycker att någon annan måste först tända sina julljus :D Hur som helst tänker jag tända dem på Allhelgona, vare sig någon annan i grannskapet har tänt sina eller inte. 

Det har varit mycket program denna vecka. Jag var hela onsdagen på vift med mina jobbkompisar. Vi började på dagen och jag kom hem sent på kvällen. Vi åt pizza, berömde varandra, gjorde coctails och var ute och äta en gång till. Jag skrattade så mycket att jag hade ont i mina kinder! Min kollega skrev i vår Teams chat: Best.Team.Ever! Och jag kan verkligen hålla med <3

Största grejen för Smulan denna vecka var att hon fick hål i örat. Saken är den att hon har någonsorts födelsemärke i andra öronsnibben och läkaren tyckte inte att man kan söndra den, dvs sätta hål i den öronsnibben. Smulan har varit så ledsen då hon inte kan få hål i öronen. Tills jag sa förra veckan att hon kan ju alltid sätta hål i ENA örat. Du milde så glad hon blev! Hon var så ivrig och lycklig när vi var och tog hål i hennes ena örat. Den lyckan när hon insåg att hon också kan använda örhänge :)


Läste ni förresten artikeln om att katterna bara lyssnar på medlemmarna i sin människo-familj och "ger sig katten" i när utomstående människor pratar med den. Det var ju intressant och jag har inte alls tänkt på det. Jag testade lite hemma och varje gång jag pratade med Diana så stannade hon upp och tittade på mig och svarade på mina frågor med mjau. Hon vet precis när jag pratar med henne.

Hon kan klart ord som "Diana", "kom" och "ut". 

Hon kan ligga och sova djupt och så frågar jag, vill du komma med ut? Mjau ropar hon och springer genast till dörren :) 

Antagligen skulle ingen annans katt ta notis av mig när jag pratar med den :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar