lördag 5 november 2022

Allhelgona

Allhelgona, idag skall on-knappen tryckas på ljusslingorna ute!

Mera ljus i denna mörka novembermånad!

Jag har också planerat in ett besök till gravgården där en av mina bästa vänner vilar. Henne har jag tänkt väldigt mycket på de senaste månaderna. Snart blir det två år sedan hon gick bort.

Veckan har varit extra spännande för Lillebror, han hade sitt första kompis besök från dagis. Jag hämtade pojkarna på dagis och de planerade hela hemvägen vad de skulle göra hos oss. De var så glada och hade roligt ihop. 

Lillebror gillar verkligen sitt dagis och sina kompisar. Till den grad ibland att det är svårt att få honom hem :) Igår menade han att han och kompisen Rasmus skall bo på dagis under veckoslutet. De var och frågade dagispersonalen om de kunde få nycklarna till dagis och om jag kunde hämta vår tv :)

Smulan gröpte ur vår pumpa som jag odlat i somras.

Det gick riktigt bra och hon blev kreativ.

En pumpa som spyr ut sin inälvor :D

Jag måste passa på och plocka några frön att torka till nästa säsong så att vi får nya pumpor i nästa år.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar