söndag 13 november 2022

Farsdag

Smulan och Lillebror har pysslat hemligheter åt sin pappa och jag skall också komma ihåg min pappa idag. Vi samlas hos mina föräldrar lunchtider, det skall bli kul att se dem och min bror + familj.

Veckorna går så fort att jag knappt hinner med. 

Det är så hiskeligt mörkt i november att barnen tror att de borde gå och lägga sig kl.17! Så är det bara och det känns som om jag alltid blir lika överraskad över mörkret. 

Sista egna tomaterna är nu uppätna och nu har vi bara chili och jordärtskocka kvar från den egna trädgården. Gurkor la jag in i somras så det finns fortfarande egna smaskiga gurkor att gnaga på.

Nästa år skall jag definitivt odla frilandsgurka igen, vi fick hur mycket som helst!

Lillebror (5 år) har överraskat mig med att börja gå i sömnen och att plötsligt kunna lite läsa och skriva! Vi har varken övat läsning, skrivning eller sömngång här hemma.

Alfabetet har han varit en tid intresserad av och hur man bygger upp ord. 

En dag fick jag denna lapp:


"Åt mamma" står det sa Lillebror. 

Han hade gjort ett pappersflygplan och ritat en glad gul boll (emoji?) åt mig.

Jag blev nog väldigt överraskad för att han har inte skrivit tidigare någonting, förutom sitt egna namn.

Idag skall vi njuta av det vackra vädret, glad farsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar