lördag 26 november 2022

Första snön smalt inte bort

 När det började snöa förra veckan så undrade Smulan om den kommer att smälta. Jo, svarade jag, det gör den. Alltid brukar det bli lite varmare så att snön smälter efter att den snöat ner för första gången.

Men nej, det har hållits kallt och kommit mera snö! Så vi har fortfarande snö en vecka senare.

Tråkigt för allt byggmaterial som är under snön, men trevligt för ögat när det är så mycket ljusare utomhus! Vi har varit varje dag och åkt pulka och Lillebror har kunnat åka med pulka till dagis. Både han och jag susade ner för berget mot dagis i rasande fart.

Igår hängde jag upp stjärnor i fönstret. Det blev riktigt mysigt. Nedan på bilden ser ni mitt arbetsrum.

Jag fick av Smulans gudfar en julstjärna. Katten Diana blev helt tokig i den så jag fick gömma den i mitt arbetsrum.

Idag bär det av österut, vi skall hälsa på mina släktingar, riktigt roligt program!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar