måndag 5 juni 2023

En ledig måndag

 Vi har hela familjen haft ett förlängt veckoslut, med måndag ledigt.

Veckoslutet började vi med att fira Smulan som gått ut tvåan. Jag och Smulan var efter betygsutdelningen på bio och Lillebror var på kompiskalas (han har så många!). Vi tittade på Lilla Sjöjungfrun, helt okej film, men inte skulle jag orka se den på nytt.

Igår körde vi ut till stugan och var där övernatt.
Vilket fint väder vi hade imorse när vi vaknade!

Det kändes som sommar för första gången i år!

Smulan ser ut att stå på vattnet, men hon står de facto på en sten.

Vattnet var fortfarande så kallt att det inte gick att simma, bara plaska runt lite.

Vi besökte idag Café Gamla Stan och åt en bakelse ute bland äppelträden, barnen lekte i lekparken och vi gjorde ett snabbt besök hos polisen före vi körde hemåt (för att få pass åt Lillebror).

När jag var yngre ( ca.11 - 15 år) sydde jag ganska mycket.
Smulan blev alldeles förtjust i en kjol jag sytt i slutet av lågstadiet och tog den i användning.

Fastän det är flera år sedan jag sytt den så tycker jag fortfarande att tyget var underbart! Det var så härligt att hitta ett tyg man gillade och få sy precis vad man vill av det. Naturligtvis en kjol med fickor! Precis som jag fortfarande gillar mina kjolar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar