fredag 30 juni 2023

Äntligen frisk

 Ibland går det inte som man tänkt sig. 

Jag hade tänkt att vi skulle hinna med massvis under min tre veckors semester. Men sen gick jag och blev sjuk redan i början av semestern och i förrgår började jag känna mig äntligen okej! Vi har 6 dagars karens före vi kan få tillgodo semester då man varit sjuk, jag har varit över 6 dagar, men veckoslut och helgdagar (midsommar) räknas inte så jag får inte någon dag tillgodo, tyvärr. 

Men för att ta allt ut av det jag har kvar så har jag ordnat dessa tre dagar fullt med program.

I onsdags, när jag visste att jag inte mera smittar (har 10 dagars antibiotikakur) så hade vi både min bror med familj och barnens faster med familj på besök till stugan. Små bebisarna L och K fick träffa varandra och alla tog sig en simtur i sjön. 

I torsdags besökte vi Ingå. Det ligger nära, men jag har aldrig varit på besök där, vi åker alltid bara förbi vidare till Ekenäs.

Vi åt där, kollade in olika platser och avslutade resan med ett besök till ett minizoo.

Smulan gillade mest lammet. Lillebrors favorit var trampolinen :D

På zoot var det "Alice i Underlandet" tema.

Idag besökte vi Hobbybilen och Lillebror sköt med pilbåge.

Han var ju kanonduktig! Sköt mitt i prick två gånger.

Härligt att kunna äntligen njuta av sommarlovet, så jag har väntat på att bli frisk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar