söndag 20 augusti 2023

Veckoslut i Borgå

 Vi hade ett förlängt tumisveckoslut med Mannen. Det första någonsin sedan vi blivit föräldrar.

Smulan stressade över det redan två dagar i förväg då hon aldrig varit utan oss i två nätter, men bra gick det! Första natten var de hos mummi och vaari och andra natten hos mina föräldrar.

Vi åkte till Haikko och bodde där i två nätter.

Själva herrgården var ju fantastiskt fin!

Vi var där och äta middag en dag och frukosten serverades där. Annars bodde vi på spa-sidan. 

Jag resonerade att spasidan är bättre då vi kommer behändigt till poolen och gymmet och där skulle vara tystare. På herrgården var det servering utomhus och inomhus och olika evenemang som bröllop osv.

Spasidan var väldigt lugn och tyst, precis som jag hoppades. Men lite ful, trots att vi tagit ett bättre rum :) Jag måste dela med mig av utsikten (då i ett av de bättre rummen):

Ett tak som skymmer utsikten till havet! 

Som tur behöver man ju inte sitta på rummet och stirra ut ur fönstret.

Vi vandrade mycket runt på området.

Här fanns mycket att titta på och vi passade på och spelade ett varv med discgolf.

På lördag var vi in till Borgå stad och strosade runt på de sympatiska gamla gatorna. Vi hade tur och det var ett loppisevenemang där. Vi var inte så intresserade av prylar, men det var ju himla kul att få gå in på folks gårdar och se hur de bor. Ett stort päronträd gjorde ett stort intryck på mig och jag undrar om jag inte också borde ha ett päronträd :)

Snabbt gick veckoslutet, men så brukar det vara när man har kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar