söndag 6 augusti 2023

Hund med vassa tänder och rosa Barbieland

 Swosch så rusade en vecka igen. 

Lillebror började på förskolan. Det var ju rysligt spännande med ny plats, nya fröknar och nya kompisar. Lite ledsamt har det varit på morgonen, men kul på dagen när han blivit lite bekvämare och hittat en ny kompis att leka med. 

Jag, Lillebror och Smulan har kur mot streptokocker. Jag och Smulan har haft lite turvis angina denna sommar och sen var vi alla på test efter några omgångar. Det visade sig att det var Lillebror som bar utan symtom. Läkaren menade att vi inte smittar och kan bra fortsätta som normalt. Men svårt att ha koll på medicintider då det blir 8 portioner per dag, det skall vara rätta klockslag och rätt mängd och rätt person. 

Igår var vi och kolla på grottor i Lojo (Torholan luola).

Jag kom bara en sväng in, tackade för mig och kom ut i friska luften. Jag har lite svårt med trånga platser, men det har inte resten av familjen. 

Jag var istället ner till vattnet.

Här var fina vyer! 

En rädd liten hund med sin ägare var också vid stranden. Den lilla rädda hunden passade på att bita mig i benet när vi passerade varandra på stigen.

Resultatet av det blev 3 timmar på jouren i Lojo där de tvättade såret, gav mig stelkrampsspruta och en antibiotikakur. Så jag fick en ny kur, för penicillinet med streptokock hjälper inte mot hundbakterier. Jag tror nästan att jag skulle ha varit på säkrare ställe inne i grottan :)

Som tur var denna dag mycket trevligare. 

Vi kollade på den nya Barbie filmen med kompis och Smulan. Jag vet inte hur mycket Smulan fick ut av filmen då hon kanske inte hann läsa all text (filmen var på engelska). Men hon tyckte det var en kul upplevelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar