söndag 30 juli 2023

En sexåring i huset!

 Den största och viktigaste händelsen denna vecka var att Lillebror fyllde 6 år på torsdag. Hurra för världens bästa pojk!

Vi har kalaset lite senare, men vi har firat inom familjen lite.

Han önskade sig till present en Nerf-pistol och en överrasknings lego. Han var överlycklig när han fick det han önskat! Han har skjutit hiskeligt mycket med nerf-pistolen. Jag tror nästan att han är den bästa skytten i vår familj.

Jag tycker att han vuxit så mycket under sommaren, inte bara på längden, utan också inom andra områden. Att växa på längden hade en himla bra fördel tyckte Lillebror när han märkte att han kan byta till Smulans cykel! Nu räcks han till pedalerna och cykeln har växlar! Vi har varit och cykla varje dag. Smulan blev utan cykel (den var ju också för liten åt henne) så hon fick en ny igår. Nu tycker hon också att det är kul att cykla igen när hon inte slår knäna i styrstången :)

Under sommaren har Lillebror tappat sin första och andra tand. Den andra tanden drog han ut helt själv. Han var så stolt! Han kom ropandes "mamma, det har hänt något"! Så ropade han snabbt efter "Inget farligt, bara en bra sak". Jag fick beundra den fina tanden och hur bra den kom loss.  

Lillebror har även blivit rätt så stark och orkar dra upp sig själv! 

Konstigt hur mycket han vuxit under sommaren! På tisdag skall han börja i förskolan. Huj, vad tiden går fort!

Han sa en kväll "vilken tur att jag föddes till den här familjen" <3 Ja, det tycker jag också! Vilken himla tur! Hurra för Lillebror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar